مدیر عامل گروه توسعه ملی؛ شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس یکی از شرکتهای تاثیر گذار در سطح ملی است

حسین مدرس خیابانی در بازدید از شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: اثرگذاری فعالیت‌های شرکت ملی پارس از منظر ملی و به لحاظ اقتصاد مقاومتی و تولیدات محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است تا این موضوع جهت جلب همکاری و حمایت مسئولان استانی و مردم منطقه تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وبانک، مدیرعامل گروه توسعه ملی سه شنبه ۲۰ تیرماه به همراه هیئت همراه از بخش های مختلف شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس بازدید کرد.بازدید از کارخانه پروسس و مراحل پروسس و پاکت گیری و انبار های بذور تولیدی، ادوات جدید کشاورزی، واحدهای زراعی و باغبانی و دامپروری از برنامه های سفر مدیرعامل گروه توسعه ملی به این شرکت بود.

حسین مدرس خیابانی مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در جلسه مشترک با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت ملی پارس ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته و عملکرد مثبت این شرکت در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامی، شرکت ملی پارس را یکی از شرکت‌های تاثیر گذار در سطح ملی دانست و افزود: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس از منظر ملی و به لحاظ اقتصاد مقاومتی با تولید ارقام استراتژیک بذری بدون نیاز به طرفین خارجی و با اتکا به توان داخلی در حال توسعه بوده و از اهمیت بالایی در بین شرکت‌های تولید کننده محصولات کشاورزی و بذری برخوردار است.

مدیر عامل گروه توسعه ملی تبیین افکار عمومی نسبت به اثر گذاری توسعه شرکت ملی پارس و سود آوری این شرکت در منطقه و در سطح استان را امری ضروری دانست و افزود: لزوم تبیین و اقناع مسئله اثر بخشی توسعه شرکت باعث جلب همکاری و حمایت‌های مسولان استانی و مردم منطقه در یاری رسانی بیشتر نسبت به توسعه شرکت ملی پارس می شود که این امر به نوبه خود باعث شکوفایی و آبادانی منطقه و ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

وی در ادامه رشد سود آوری شرکت ملی پارس را تابع افزایش سطح کشت و افزایش سهم فروش محصولات شرکت دانست و از مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و کارکنان زحمتکش شرکت ملی پارس تقدیر کرد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، نگاه این گروه به شرکتهای تابعه را نگاه توسعه ای دانست و افزود: انتقال تکنولوژی و دانش ، افزایش ظرفیت‌های تولیدی، گسترش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان از جمله چشم اندازهای این گروه است که امروز در شرکت ملی پارس شاهد تحقق آن هستیم.

حسین مدرس خیابانی در ادامه به مزیت بومی بودن مدیر عامل شرکت ملی پارس و تخصص ایشان در امر کشاورزی بعنوان یک نقطه قوت اشاره کرد و افزود: گروه توسعه ملی آمادگی دارد در راستای تسهیل در رشد، توسعه و افزایش ظرفیت‌های تولید شرکت ملی پارس، نسبت به افزایش سرمایه و اخذ منابع مالی مورد نیاز اقدام نماید.

وی همچنین مشکلات ناشی از واگذاری ها به موازات توسعه شرکت‌هایی که در لیست واگذاری هستند را مسئله ای جدی در توسعه چنین شرکت‌هایی دانست و افزود: تلاش می کنیم تا از طریق گفتگو با وزیر محترم اقتصاد نسبت به حل این مشکل و افزایش سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات بانکی به شرکت ملی پارس اقدام کنیم.

مدیرعامل وبانک با اشاره به تنش های آب و انرژی برق در شرکت ملی پارس، نسبت به انتخاب ارقام مقاوم نسبت به تنش‌های آبی و نیز بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر از جمله بکارگیری و توسعه انرژی خورشیدی در تامین انرژی برقی مورد نیاز شرکت تاکید کرد.وی در ادامه خواستار تعامل با شرکت‌های دانش بنیان جهت اصلاح نژاد دام در راستای افزایش ظرفیت‌های تولیدی گوشت و محصولات لبنی شرکت ملی پارس شد.

مدیرعامل گروه توسعه ملی در پایان خواستار تشکیل کمیته اعزام ماموریت های کارشناسان شرکت ملی پارس در راستای مهارت آموزی و علم آموزی آنان از شرکت‌های معتبر خارجی شد و اهمیت افزایش ضریب مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی در کنار دانش و مهارت را امری غیر قابل انکار دانست و بار دیگر بر آمادگی هلدینگ توسعه ملی نسبت به افزایش سرمایه شرکت و کمک به اخذ تسهیلات مالی در جهت توسعه ناوگان کشاورزی تاکید کرد.

حمید صولت مدیر عامل شرکت ملی پارس نیز در گزارشی از رشد ۸۶ درصدی سود و افزایش ۱۷۷ درصدی ارزش سهام شرکت خبر داد و افزود: به حول و قوه الهی با توجه به عملکرد خوب مجموعه شرکت ملی پارس امسال نیز در ۶ ماهه اول سال مالی، توفیق کسب سود ۱۶۰ میلیارد تومانی نسبت به دوره مشابه سال گذشته حاصل شده است که این رقم نشانگر تداوم رشد تولید و توسعه در این شرکت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پارس نیز ضمن قدردانی از حمایت های مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، یکی از بزرگترین دستاوردهای سالیان اخیر را حل مشکل سند اراضی این شرکت عنوان کرد و افزود: با تلاش اعضای هیئت مدیره، تیم مدیریت فعلی و امور حقوقی نسبت به پیگیری های سند مالکیت شرکت، پس از چندین جلسه متعدد با مسولان فرا استانی و استانی ، مشکل سند شرکت حل و اراضی مالکیت شرکت تثبیت شد که این دستاورد بزرگ زمینه آرامش چرخه تولید شرکت و توسعه سرمایه گذاری را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *