در سومین همایش سراسری مدیران شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی چه گذشت؟

سومین همایش سراسری مدیران وبانک با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های گروه توسعه ملی» شنبه نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد که در آن، سخنرانان همایش به تبیین دستاوردهای شرکت‌های تابعه اعم از رشد تولید، رشد سودآوری، اقدامات انجام شده شرکت‌ها در حوزه نوآوری، ساخت داخل و دانش‌بنیان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، در ابتدای جلسه آقای دکتر زرگری دبیر علمی همایش با بیان ابر چالش ها و ریسک های  پیش روی بنگاه های اقتصادی لزوم تحول و درک تغییرات محیطی برای بقا و حفظ بنگاه ها را در عصر کنونی ضروری دانست و بر این اساس برنامه تحول سازمان ها و شرکت های تبیین نمود.

تحول، عنصر جدایی‌ناپذیری حفظ و توسعه بنگاههای اقتصادی

در ابتدای جلسه دکتر فرهاد زرگری، دبیر علمی همایش با برشمردن ابرچالش‌ها و ریسک‌های پیش روی بنگاه‌های اقتصادی، تحول و درک تغییرات محیطی برای بقاء و حفظ بنگاهها در عصر کنونی را امری ضروری دانست و بر این اساس برنامه تحول سازمان‌ها و شرکت‌های را تبیین نمود.

تعلل در اجرای پروژه‌های کلیدی و پیشران جایز نیست

در ادامه دکتر طیبی، عضو هیات‌مدیره سیدکو و رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور در خصوص ضرورت ‌سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پیشران و دانش‌بنیان و نیز توجه به نیازهای اساسی کشور از جمله بحث ماشین‌آلات راهسازی تصریح کرد: متاسفانه تعلل در برخی سرمایه‌گذاری‌ها به خصوص در حوزه‌های پیشران علیرغم تهیه گزارشات فنی، توجیهی و اقتصادی به چشم می‌خورد.

وی افزود: هم اکنون علیرغم اینکه طرح‌های توجیه فنی- اقتصادی پروژه‌هایی همچون ساخت دامپتراک در کمیته سرمایه‌گذاری و هیات مدیره تهیه و به تصویب رسیده؛ اما در اجرا اندکی با کندی مواجه است که ضرورت دارد در خصوص عملیاتی شدن آن، اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود.

آغاز اجرای طرح توسعه خط ۳ سیمان کرمان

در ادامه این همایش مهدی باشتی، مدیرعامل شرکت سیمان کرمان با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت از جمله تولید سیمان دندانپزشکی و سیمان چاه‌های نفت، بر ضرورت شروع اجرای طرح توسعه خط ۳ سیمان کرمان تاکید کرد و حمایت هلدینگ سیدکو و گروه توسعه را خواستار شد.

همچنین در این همایش، دکتر هادوی، نماینده معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به حوزه‌های دانش بنیان و نوآوری، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علمی و فناوری و ارتباط آن با حوزه‌های صنعتی و تولیدی را بسیار حائز اهمیت دانست و مجموعه سیاست‌های تشویقی و حمایتی معاونت علمی و فناوری در این حوزه را بر شمرد.

یکی از سخنرانان گردهمایی اسفندماه گروه توسعه ملی ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بود که به بیان سیاستها و برنامه‌های بورس در سال ۱۴۰۲ اشاره داشت.

کوچ پاکسان از زیان ۲۱۷ میلیارد تومانی به سود ۱۱۷ میلیارد تومانی

یکی دیگر از مدیران عامل موفق در گروه توسعه ملی که در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت، محمدی‌راد، مدیرعامل شرکت پاکسان بود که از اصلاح روش‌های ستادی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در توقف  زیاندهی و بالا بردن سود شرکت پاکسان اشاره و تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده، شرکت پاکسان از زیان ۲۱۷ میلیارد تومان به سود ۱۱۷ میلیارد تومانی رسیده است.

در این همایش که مدیر دانش بنیان و نوآوری گروه توسعه ملی، دبیر آن بود، به ارائه توضیحاتی در خصوص زیست‌بوم‌های نوآوری و شناخت زیرساخت‌های دانش‌بنیان در تعالی و پیشرفت گروه توسعه ملی پرداخت.

همچنین محمدحسن صبوری، معاون امور شرکت‌های گروه با ارائه گزارش مبسوطی درخصوص عملکرد و دستاوردهای شرکت های تابعه از زحمات یکساله مدیران و اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه قدردانی نمود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *