افتتاح کارخانه سیم لاکی اشراق

آیین افتتاح کارخانه سیم‌لاکی اشراق از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌ جمهوری، مدیرعامل گروه توسعه ملی، جمعی از سهامداران عمده گروه صنعتی ایران ترانسفو(ساتا وساتکاب) و مسئولان عالی رتبه استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی در این مراسم محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از افتتاح کارخانه سیم لاکی اشراق از شرکت‌های وابسته ایران ترانسفو اظهار داشت: بیش از 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه صورت گرفته و پروژه از هر لحاظ دارای اهمیت است که با توجه به شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد از طراحی تا اجرا به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.

وی گفت: با اجرای این پروژه رونق اقتصادی و اشتغال خوبی در سطح استان رقم خواهد خورد و ما هم به عنوان دولت مکلف هستیم با تمام توان از این شرکت حمایت کنیم و اگر گره‌ای در حوزه تولید وجود داشته باشد گره‌گشایی کنیم. مدیرعامل ایران ترانسفو مواردی را در خصوص  تامین مواد اولیه مطرح کردند که وظیفه داریم این موضوعات را پیگیری کنیم.

در ادامه حسین مدرس خیابانی مدیرعامل گروه توسعه ملی با ابراز خرسندی از رشد و توسعه گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: از مدیران ایران ترانسفو که در راستای منویات مقام معظم رهبری گام برمی‌دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه دشمنان خیال می‌کردند که با تحریم می‌تواند از پیشرفت کشور جلوگیری کنند، گفت: فضای مسموم و مه‌آلود رسانه‌‌های معاند هم به دنبال این بودند که فقط تاریکی‌ها را به مردم نشان دهند.

مدیرعامل گروه توسعه ملی با تأکید بر اینکه امروز موضوع مهمتری  غیر از تولید در کشور وجود ندارد تشریح کرد: اگر می‌خواهیم آمار طلاق، اعتیاد، فساد و هرگونه آسیب‌‎های اجتماعی در کشور کاهش یابد باید به مقوله تولید توجه کنیم.

وی با ابراز تأسف از کندی کار توسعه در کشور گفت: متأسفانه در گذشته فرصت‌سوزی کردیم ولی بازهم دیر نیست و می‌توانیم گذشته را به خوبی جبران کنیم و بهترین راه‌حل برای تحقق شعار سال، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در کشور است.

مدرس خیابانی متذکر شد: بومی‌سازی قطعات باید در گذشته انجام می‌شد و برای این کار به حضور مدیران ریسک‌پذیر و شجاع نیاز داریم. در واقع اگر ماشین‌آلات و تجهیزات و از سوی دیگر مواد اولیه از خارج وارد شود نباید اسم آن را تولید گذاشت بلکه ما به عنوان اپراتور عمل می‌کنیم؛ تولید واقعی زمانی رخ می‌دهد که تمام ماشین‌آلات و امکانات و همینطور مواد اولیه در داخل کشور رخ دهد.

وی با تقدیر از تلاش مدیران گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: به عنوان سهامدار عمده از اجرای طرح‌های توسعه‌ای ایران ترانسفو حمایت می‌کنیم و معتقد هستیم که کارخانه‌ بزرگی همانند ایران ترانسفو همچون ستاره‌ای بی‌تکرار است که باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از شکوفا شدن گروه صنعتی ایران ترانسفو درسطح دنیا گفت: دنیا گمان نمی‌کرد بعد از انقلاب بتوانیم به موفقیت‌های باشکوهی دست یابیم ولی امروزجمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمند‌ترین کشورهای دنیا است.

در ابتدای این مراسم نیز بهزاد ظهیری مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با ابراز خرسندی از آغاز به کار یک شرکت دیگر از خانواده بزرگ گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با شروع به کار کارخانه سیم‌لاکی اشراق، زنجیره تأمین تولید در گروه صنعتی ایران ترانسفو تکمیل‌تر می‌شود.

وی با تقدیر از بانک صادرات به خاطر مشارکت در راه‌اندازی کارخانه سیم لاکی اشراق گفت: با تکمیل شدن زنجیره تأمین تولید علاوه بر حاصل شدن “بهره‌وری اقتصادی” ، قیمت تمام شده کاهش یافته و سبب ارتقای استانداردسازی کیفی محصولات می‌شود.

لازم به ذکر است این شرکت با حجم سرمایه‌گذاری حدود  8 هزار میلیارد ریال (800 میلیارد تومان) در حالی بهره‌برداری شده است که زمینه اشتغال 180 نفر به طور مستقیم را در فاز نخست تأمین می‌کند. این کارخانه امروز رسماً فعالیت خود را به‌عنوان پانزدهمین شرکت تابعه داخلی گروه صنعتی ایران ترانسفو آغاز می‌کند؛ در فاز تکمیلی این کارخانه مقرر است سرمایه گذاری برای تبدیل کاتد به مفتول نیز صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *