مدیرعامل گروه توسعه ملی: رسالت گروه، حمایت و تسهیل امور شرکت‌های زیرمجموعه است

جلسه بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه صنعت شوینده در سه‌ماهه اول سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۴ با حضور دکتر فرهاد زرگری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، در این نشست، گزارشی از عملکرد، چالش‌ها و برنامه‌های پیش رو شرکت های شوینده گروه توسعه صنایع بهشهر ارائه و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود روند فعالیت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر زرگری در این جلسه با تأکید بر رسالت اصلی هلدینگ ها  مبنی بر حمایت، همراهی و تسهیل امور شرکت‌های زیرمجموعه، اظهار داشت: ما در گروه توسعه ملی رسالتی جز حمایت، تسهیل در امور و همراهی با شرکت‌های زیرمجموعه نداریم و هر زمان این مأموریت را به نحو مطلوب به نتیجه برسانیم، به رسالت خود جامه عمل پوشانده ایم.

برنامه‌ریزی، مدیریت هزینه و ارتقای بهره‌وری؛ الزامات حیاتی برای عبور از سال ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در کسب‌وکارها، به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره نمود که می فرماید: “بقای مناصب و دولت‌ها در گرو برنامه‌ریزی و تدبیر در امور است” و افزود: هیچ کسب‌وکاری بدون برنامه‌ریزی امکان ادامه حیات و سودآوری نخواهد داشت و این اصل، امروزه بیش از هر زمان دیگری مصداق دارد.

دکتر فرهاد زرگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه (R&D) در صنعت شوینده اظهار داشت: تحقیق و توسعه موتور محرک نوآوری و خلق محصولات جدید است و شرکت‌هایی که به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند، قادر خواهند بود در بازارهای رقابتی آینده نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کنند.

وی با تأکید بر حمایت‌های همه‌جانبه گروه توسعه ملی از بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های تابعه افزود: ما در گروه توسعه ملی اعتقاد راسخ داریم که سرمایه‌گذاری در بخش R&D، سرمایه‌گذاری بر آینده شرکت‌هاست و از تمامی مدیران انتظار داریم ضمن تقویت این بخش، زمینه رشد و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را فراهم آورند.

دکتر زرگری سال ۱۴۰۴ را سالی دشوار برای فضای کسب‌وکارها توصیف کرد و بر لزوم توجه جدی به مسائلی همچون تأمین نهاده‌های تولید، تأمین منابع مالی، افزایش بهره‌وری، ارتقای نوآوری، مدیریت هزینه‌ها و افزایش سرعت گردش منابع تأکید کرد. وی ارتقای بهره‌وری و نوآوری را تنها راه نجات کسب‌وکارها دانست و نیز مدیریت هزینه‌ها را اهرم اصلی در پایداری و تثبیت فعالیت‌های اقتصادی معرفی کرد.

توسعه صادرات، تنوع محصولات و بهبود بسته‌بندی؛ راهکارهای کلیدی برای مقابله با چالش‌ها

دکتر زرگری با تأکید بر اهمیت توسعه صادرات، آن را یکی از مسیرهای اصلی برای عبور از تنگناهای مالی شرکت‌ها دانست. وی در همین راستا به موفقیت شرکت پاکسان در جذب منابع بانکی در راستای تولید پایدار اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های این شرکت، جذب این منابع به سمت تولید را نشان از هنر مدیریتی در این مجموعه عنوان نمود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی همچنین بر ضرورت توجه به بسته‌بندی محصولات، تنوع‌بخشی به سبد کالاها و ایجاد مزیت‌های رقابتی برای جذب بیشتر بازارهای داخلی و خارجی تأکید کرد.

در ادامه، دکتر زرگری با ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت شوینده در هلدینگ بهشهر، گفت: با وجود مدیران توانمند و دلسوز در مجموعه‌ها، به آینده این صنعت امیدوارم. وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل شرکت پاکسان، شهریار محمدی راد را مدیری لایق و موفق معرفی کرد که پاکسان را به جایگاه مطلوبی رسانده است. همچنین از دکتر کاظم‌پور به دلیل ایجاد شرایط مناسب برای استمرار خدمت ایشان قدردانی کرد.

دکتر زرگری در پایان با تأکید مجدد بر اهمیت حمایت از سرمایه‌های انسانی متخصص و وفادار، خاطرنشان کرد: موفقیت پایدار هلدینگ در گرو توجه به نیروی انسانی کارآمد و ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های تابعه است.

منبع خبر: پاکسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *