رونمایی از سند چشم انداز و تحول حراست گروه توسعه ملی

سند چشم انداز و تحول حراست گروه توسعه ملی با حضور دکتر حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه توسعه ملی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، در نخستین همایش حراست گروه توسعه ملی که با حضور مدیران و روسای ادارات دفاتر مرکزی حراست شرکت های تابعه در سالن خاتم الانبیا گروه برگزار شد از سند چشم انداز و تحول حراست گروه توسعه ملی رونمایی شد.

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه توسعه ملی در این همایش پیام اصلی برگزاری اینگونه نشست ها را شکل گیری فضای انس و الفت بین افراد یک مجموعه و تقویت کنترل های داخلی ارزیابی کرد و افزود: تبادل نظر و انتقال تجربیات، تقویت ارتباطات و آشنایی افراد یک مجموعه با یکدیگر از دیگر ثمرات برگزاری اینگونه نشست ها است.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه حراست یک سازمان اشاره کرد و افزود: جایگاه حراست در یک سازمان جایگاهی به مراتب حساس تر و مهم تر از بخش های دیگر است. زیرا وظیفه اصلی حراست کنترل و نظارت است که یک ماموریت دائمی برای یک سازمان تعریف شده است. مدیریت بدون کنترل و نظارت بی معنی است.

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر مسئولیت حاکم و زمامدار در اهتمام به بازرسی و نظارت پنهان سخنان خود را در سه بخش خود مراقبتی حراست، مراقبت از سازمان و مراقبت و صیانت از مردم و نیروی انسانی ادامه داد.

وی با توصیه به رعایت تقوا از سوی کارکنان حراست و اهتمام و دقت نظر در انتصاب افراد سالم در مناصب مدیریتی به تقویت رابطه با خدا و توجه به معارف و مفاهیم دینی، احکام اسلامی و شناخت بشریت اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نیروهای حراست وظیفه سنجش میزان اعتقادات، تدین و سایر شایستگی های افراد را جهت تایید صلاحیت های لازم بر عهده دارند لازم است خود نیز به این امور اهتمام داشته باشند.

مدیرعامل گروه توسعه ملی خاطر نشان کرد: یک نیروی حراستی با توجه به اینکه حکم یک ضابط را در مجموعه بعهده دارد باید تقوا، امانتداری و صداقت را سر لوحه اقدامات خود قرار دهد و بعنوان یک الگوی موفق در سازمان معرفی شود.

مدرس خیابانی در ادامه به بخش دوم محورهای سخنان خویش با موضوع مراقبت از سازمان اشاره کرده و شناخت ارزش ها، اهداف و ماموریت ها و ارزش های سازمان  را از جمله وظایف حراست در این زمینه ارزیابی کرد و افزود: حفظ آبروی سازمان و مراقبت همه جانبه از ارکان آن در ادامه این وظایف مورد انتظار است.

مدیرعامل گروه توسعه ملی به بخش سوم سخنان خود مبنی بر لزوم مراقبت از مردم و نیروی انسانی اشاره کرد و در تعریف تفاوت های سیستم امنیتی ایران با کشورهای دیگر به مردم پایه بودهن سیستم امنیتی و اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از اطلاعات سازمان در اختیار مردم قرار دارد میتوان از این ظرفیت عظیم در جهت بهبود فرایندهای کنترل و نظارت بهره مند شد.

وی مراقبت از نیروی انسانی را در ادامه همین وظایف ارزیابی کرد و افزود: حمایت از مدیران جسور و تحول گرا و کارکنان خدوم و سالم در کنار جدیت در امر مبارزه با افراد متخلف و جلوگیری از نفوذ در بدنه سازمان از جمله اقداماتی است که می تواند موجب بهبود عملکرد سازمان شود.

مدرس خیابانی در پایان به نگاه ملی برخی از مدیران به اقدامات انجام شده در یک مجموعه اشاره کرد و وجود چنین مدیرانی را در کشور که قلبشان برای ایران و ایرانی می تپد غنیمت دانسته و بر حمایت همه جانبه از این افراد تاکید کرد.

محسن الیاسی مدیرکل دفتر مرکزی حراست گروه توسعه ملی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان حاضر، ولادت حضرت مهدی (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت و در ادامه به تشریح خلاصه ای از عملکرد دفتر مرکزی حراست گروه در یکسال گذشته اشاره کرد.

وی افزود: حمایت های بی شائبه مدیرعامل گروه توسعه ملی و سازمان حراست کل موجب شد که حراست گروه توسعه ملی از مردادماه سالجاری به دفتر مرکزی حراست ارتقاء یافته و به تبع آن استانداردهایی که مورد انتظار بود را در حوزه های حفاظت فیزیکی، پرسنلی و اسناد پیاده سازی نمودیم. در ادامه برنامه سند تحول و چارچوب برنامه های 5 ساله توسط مدیرعامل محترم و مدیرکل حراست رونمایی گردید.

الیاسی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد یک سال گذشته دفتر مرکزی حراست در بخش های انتصابات، بازدید از شرکت های تابعه، تدوین و متعاقبا اجرای 70 شاخص ارزیابی عملکرد حراست شرکت های تابعه اشاره کرد و افزود: ارزیابی های انجام شده به دو صورت ارزیابی توسط حراست گروه و خود ارزیابی توسط حراست شرکت های تابعه صورت پذیرفت که میانگین نمرات کسب شده بعنوان امتیاز در نظر گرفته شد که در پایان 3 حراست برتر و 5 حراست که قابلیت تعالی دارند معرفی شدند.

وی افزود: اجرای دوره های آموزشی مشاغل حساس برای مدیران حراست و پرسنل و مدیران شرکت ها با بهره مندی از اساتید مجرب سازمان حراست کل کشور،استانداردسازی پرونده های پرسنلی، تشکیل دبیرخانه محرمانه و ایجاد کانال اطلاع رسانی مدیران حراست (پیام رسان بله) از دیگر اقداماتی بود که مدیر کل دفتر مرکزی حراست گروه در ادامه به آن اشاره کرد.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست گروه توسعه ملی وظیفه ذاتی حراست را پیش بینی در جهت پیشگیری ارزیابی کرده و  به تمرکز بیشتر بر پیشگیری تاکید کرد. وی در پایان سخنان خود به ارتباط معنادار سلامت اداری و فساد اداری با توسعه و عدم توسعه جوامع اشاره کرد و بر شناسایی نیروهای مستعد و دارای سلامت اداری و معرفی آنان به مدیران ارشد مجموعه ها تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *