کاشت 3 هزار اصله نهال کاج از سوی شرکت ملی پارس

مدیرعامل شرکت ملی پارس گفت: کشت نهال برای اراضی که مشمول تپه ماهورها و نیز مستعد برای کشاورزی نیستند، با اهداف تجاری و بازرگانی و نیز در راستای تثبیت خاک توسعه می یابد و در طی این عملیات، به زودی با ورود و نصب ۱۳ عدد دستگاه فیلتراسیون آبیاری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، حدود ۳۰۹ هکتار از اراضی باغات شرکت به سیستم نوین آبیاری قطره ای تجهیز می گردد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، حمید صولت، مدیرعامل شرکت ملی پارس با حضور در اراضی واحد جنگل و باغات طی آیینی، دستور کاشت ۳ هزار اصله نهال کاج را در اراضی شیب دار و لم یزرع شرکت صادر کرد.

وی شروع کاشت ۳ هزار اصله نهال کاج در اراضی شرکت را به یمن چهل و پنجمین سال اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و اجرای این طرح را در راستای تحقق چشم انداز ترسیمی مدیریت شرکت ملی پارس در افزایش سطح کاشت باغات و جنگل عنوان کرد.

صولت افزود:کاشت ۳ هزار اصله نهال کاج در تمامی اراضی شیب دار شرکت شروع شد و این طرح مقارن با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و با کاشت نهال درختان زیتون و صنوبر نیگرا ادامه خواهد یافت و با توجه به برنامه راهبردی شرکت، کشت نهال برای اراضی که مشمول تپه ماهور ها و نیز مستعد برای کشاورزی نیستند، با اهداف تجاری و بازرگانی و نیز در راستای تثبیت خاک توسعه می یابد و در طی این عملیات، به زودی با ورود و نصب ۱۳ عدد دستگاه فیلتراسیون آبیاری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کمک های بلاعوض و در ذیل همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار ، حدود ۳۰۹ هکتار از اراضی باغات شرکت به سیستم نوین آبیاری قطره ای تجهیز می گردد.

وی در ادامه بازدید میدانی باحضور در پروژه توسعه فاز اول دامپروری از نزدیک روند اجرای فونداسیون گذاری این پروژه مهم را بازدید و با ارزیابی میدانی و استماع گزارشات، خواستار تسریع در عملیات اجرایی این پروژه شد،

صولت با توصیف اهمیت تکمیل پروژه توسعه محور دامپروری، بر نصب سریع بچینگ ها و سوله های ایستگاهای دامی جهت تکمیل و بهره برداری پروژه تاکید کرد.

در ادامه همچنین وی با حضور در سایت پرورش ماهی شرکت و بازدید از محوطه استخر ماهی ضمن استماع گزارش مسایل و مشکلات موجود این سایت، بر اصلاح موارد مطروحه و توسعه مساحت استخرهای پرورش ماهی در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *