مشکلات مالی و بانکی مارگارین و زرین ذرت حل شد

عضو کمیته تامین مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر از تشکیل منظم جلسات کمیته تامین مالی این شرکت خبر داد و گفت: مشکلات مالی و بانکی زرین ذرت و مارگارین حل شد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، توکلی با اشاره به تشکیل کمیته تامین مالی گفت: کمیته تامین مالی تاکنون 12 جلسه و 400 نفر ساعت، کار تخصصی جهت حل مشکلات مالی شرکت ها برگزار کرده؛ این در حالی است که یکی از دغدغه های اصلی مدیرعامل شرکت،  بحث تامین مالی و حل مشکلات مالی شرکت های وابسته است.

وی با بیان اینکه عدم تامین مالی در اثربخشی و کارایی شرکت تاثیر منفی دارد، ادامه داد: این کارگروه به ریاست مدیرعامل و گروه تامین مالی شرکت و چند نفر از نخبگان شبکه بانکی تشکیل شده است.

توکلی شناسایی مشکلات شرکت های وابسته را اولین دستور جلسه این کمیته برشمرد و گفت: موانع پیش روی شرکتها برای اخذ تسهیلات شناسایی و معوقاتی که مانع از استفاده تسهیلات بانکی می شد، مورد ارزیابی و رصد قرار گرفت.

مشکلات مالی و بانکی مارگارین و زرین ذرت حل شد

عضو کمیته تامین مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به اینکه جلسات متعددی برگزار و راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات پیشنهاد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلات شرکت ها مرتفع شده؛ به نحوی که شرکت مارگارین از بحران خارج و با راهکارهایی که مدیرعامل و کمیته تامین مالی ارائه کرده اند، آرامش خاطر در آن حاکم شده است.

وی افزود: بر این اساس، بحث ارزی مارگارین حل شده و تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید روغن های خاص برطرف و بخشی از این تجهیزات به شرکت مارگارین وارد شده است.

توکلی افزود: همچنین جلسات متعددی با مدیران شبکه بانکی از جمله مدیران بانک تجارت، پاسارگاد، سامان، اقتصاد نوین و ملی برگزار شده و بدهی های شرکت ها به سیستم بانکی تعیین تکلیف شدند.

توکلی تعیین تکلیف بدهی شرکت زرین ذرت شاهرود را نیز یکی دیگر از دستاوردهای کمیته تامین مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر برشمرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از معوقات زرین ذرت از سرفصل شبکه بانکی خارج شد که موفقیتی بزرگ برای تیم مدیریتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته تامین مالی با معاونت ارزی بانک ملی و مدیرعامل صندوق توسعه ملی تشکیل شده است افزود: به دلیل اهمیت ویژه تامین مالی، مدیرعامل وبشهر در تمامی جلسات حضور داشته و راهکارهای مناسب را از بانک ها اخذ نمود.

عضو کمیته تامین مالی «وبشهر» به دیگر اقدامات انجام شده در این کمیته اشاره کرد و گفت: انتشار اوراق مرابحه به مبلغ هزار میلیارد تومان، افزایش سقف تسهیلات از شبکه بانکی تا مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از دیگر تصمیمات این کمیته بوده است.

توکلی ادامه داد: برنامه ریزی های منسجم در جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت های گروه و اعضای هیات مدیره مطرح و مقرر شد مدیران عامل شرکت ها از طریق ارتباط با بانک های طرف قرارداد سقف تسهیلات را افزایش یا از منابع ال سی داخلی، ضمانت نامه بانکی و ارزی به هر نحوی که برای آنها فراهم است، استفاده کنند؛ ضمن اینکه اعضای کمیته تامین مالی نیز در مسیر تحقق هدف در کنار مدیران عامل شرکت ها خواهند بود.

وی در مورد تسهیلات شرکت مروارید هامون نیز گفت: مقدمات اخذ تسهیلات از بانک ها برای افزایش تولید و بهینه سازی تجهیزات در دستور کار کمیته تامین مالی قرار دارد و در این خصوص اقدامات موثری در حال انجام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *