سیستم کنترلی کمپرسورهای هوای فشرده در پاکسان بومی شد

سيستم كنترلی كمپرسورهای هوای فشرده با هدف رفع وابستگی به سامانه ها و قطعات خارجی با تلاش نخبگان مجموعه پاكسان، بومی سازی شد.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، مجموعه پاکسان با بهره‌مندی از نيروهای جوان و متخصص در زمينه های مختلف از جمله اتوماسيون صنعتی، توانسته است با تلاش شبانه روزی، عمده نيازهای سازمان را در اين حوزه برطرف نمايد.

بر این اساس، این شرکت توانسته علاوه بر صرفه جويی در هزينه های ريالی و ارزی، اتوماسيون دستگاه ها و تجهيزات توليد خود را نیز بومی سازی کند.

مستهلك شدن سيستم كنترل و انحصاری بودن تجهيزات كنترلی و مشكلات عديده در تامين به موقع قطعات مورد نياز توسط شركت‌های سازنده، اغلب موجب توقفات طولانی و در برخی موارد از دسترس خارج شدن طولانی مدت كمپرسور معيوب می گرديد.

به همين منظور در راستای رفع وابستگی به شركت ها و تامين كنندگان داخلی و خارجی، واحد فنی شركت پاكسان با تكيه بر دانش بومی، همت و تلاش همكاران قسمت برق و ابزار دقيق نسبت به طراحی سيستم كنترلی با PLC , HMI اقدام نمودند.

از مزايای اين طرح می توان به دسترسی كامل برنامه و امكان ايجاد تغييرات مطابق با نياز واحد بهره بردار، عدم نياز به حضور پيمانكار داخلی و يا خارجی جهت تعويض قطعات معيوب سيستم كنترلی و برنامه ريزی مجدد آنها، كيفيت بسيار بالای قطعات مورد استفاده با قيمتی به مراتب پايين تر، ثبت دقيق خطا و امكان آناليز كمپرسورها اشاره نمود.

اين اقدام ارزشمند در سالی كه از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «سال مهار تورم و رشد توليد» نام گذاری شده است، گام بلندی از سوی شركت پاكسان برای رفع موانع و توقفات موجود در خطوط توليد اين شركت است كه مي تواند به رشد توليد و بهبود اشتغال بيانجامد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *