«ایران پوپلین» به بورس برمی گردد

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین از در جریان بودن افزایش سرمایه این شرکت خبر داد و گفت: پس از طی مراحل قانونی لازم برای افزایش سرمایه شرکت، ایران پوپلین از شمول ماده 141 خارج و به بورس بازخواهد گشت.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، علی جهانگیر، مدیر عامل شرکت ایران پوپلین گفت: مراحل افزایش سرمایه ی شرکت در حال انجام است که پس از آن شرکت از ماده 141 خارج و مجدد به بورس باز خواهد گشت.

وی افزود: در راستای تکیه بر دانش، توان و تخصص نیروهای داخلی، تعدادی از ماشین آلات خطوط ریسندگی که سالها متوقف بوده، راه اندازی شده که علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به نخ رینگ، زمینه اشتغال برای بیش از 100 نفر از جوانان استان نیز فراهم شده است.

به گفته جهانگیر، همین امر در سالن های بافندگی و رنگرزی هم در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری، زمینه اشتغال حدود 30 نفر دیگر نیز فراهم شود.

مدیرعامل ایران پوپلین در خصوص کاهش وابستگی به تولید کارمزدی گفت: فعالیت شرکت تاکنون تماما کارمزدی بوده که حسب دستور مدیرعامل گروه توسعه ملی، هدف گذاری لازم جهت خروج از تولید کارمزدی انجام و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، 20 درصد از تولیدات کارخانجات از حالت کارمزدی خارج شود.

جهانگیر در ادامه افزود: تنوع سبد محصولات تولیدی کارخانجات ایران پوپلین نسبت به قبل بیشتر شده و تولید انواع نخ های «رینگ» و «اپن اند» در نمرات 7 الی 30، پارچه های ملحفه ای، لنین، کتان، ترگال، چادر عروس و غیره و نیز رنگرزی راکتیو، دیسپرس، چاپ پیگمنت، راکتیو و دیسپرس راکتیو در حال انجام و عرضه به بازار است.

وی در ادامه گفت: برای استفاده از دانش روز به جهت افزایش کمیت و کیفیت تولید، راه اندازی و اورهال دستگاه‌ها، مدرنیزه کردن سیستم فرمان ماشین آلات ،تصفیه پساب صنعتی کارخانه و غیره علاوه بر استفاده از شرکت های دانش بنیان مرتبط، تفاهم نامه ای با دانشگاه گیلان هم منعقد شد و مقرر گردید در زمینه های مختلف از ظرفیت موجود در دانشگاه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین در پایان گفت: با توجه به برنامه ریزی های پیش بینی شده بزودی علاوه بر راه اندازی کلیه دستگاه های متوقف در کارخانجات ایران پوپلین شاهد بهره برداری از خط جدید ریسندگی رینگ (شانه) خواهیم بود.

گفتنی است، شرکت ایران پوپلین رشت در سال 1351 در زمینی به مساحت 249749 متر مربع در کیلومتر 5 جاده رشت به تهران احداث گردید. زیربنای این شرکت 115999 متر مربع است که شامل واحدهای ریسندگی، بافندگی،رنگرزی، چاپ و تکمیل پارچه و بسته بندی است.

شرکت ایران پوپلین در 5 مرداد 1353 با مشارکت بانک توسعه صنعت و معدن ایران و بخش خصوصی تشکیل گردید و تمامی ماشین آلات از کشورهای اروپایی به ویژه سوئیس، آلمان، هلند و از کمپانی های معتبر در صنعت نساجی از قبیل ریتر، اشلافهورست، سوکرمولر، سولزر، اشتورک، بنینگر وارد کشور شده است. در سال 1376 شرکت ایران پوپلین به عنوان اولین شرکت ایرانی موفق گردید گواهی نامه ایزو 9002 را از شرکت B.S.I انگلیس دریافت نماید. در دهه 60 با توجه به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،تحولات جهانی و سیاست های عمومی کشور در امر صادرات و واردات و افزایش صادرات غیرنفتی، این شرکت محصولات خود را به کشورهای اروپایی به خصوص آلمان صادر کرد.

همچنین در سال 1391 معادل 35 هزار متر پارچه چاپی به کشور آذربایجان صادر شد که این رقم در سال 1393 به 100 هزار متر افزایش یافت. در همین سال معادل 152 هزار متر مربع پارچه خام به کشور ترکیه نیز صادر شد. دامنه تولیدات این شرکت بسیار گسترده است و به دلیل عرضه پارچه های تولیدی با عرض 3 متر و استفاده از صددرصد پنبه در تولید انواع ملحفه ها سهم ویژه ای را در بازارهای داخلی از آن خود ساخته است.

در حال حاضر تولیدات سالن های تولیدی ریسندگی-بافندگی و رنگرزی، چاپ و تکمیل با افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه به میزان 100 درصد افزایش داشته است.

همچنین با حضور مدیریت جدید گروه توسعه ملی و هلدینگ توسعه نگاه پویا و حمایت‌های ایشان در جهت بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی روح تازه ای در مجموعه دمیده شد و امید به بازگشت شرکت ایران پوپلین به جایگاه قبلی خود در صنعت نساجی کشور پررنگ تر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *