افزایش تولید و کسب سهم بیشتر از بازار، راهبردهای گروه توسعه ملی در صنعت شوینده

 مدیرعامل گروه توسعه ملی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ابزارهای گوناگون تامین مالی با اولویت نرخ های بهره مناسب، گفت: افزایش تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان گروه، دغدغه اصلی وبانک در سال رشد تولید و مهار تورم است.

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه ملی، حسین مدرس خیابانی در جلسه ویژه بررسی عملکرد گروه شوینده، بر ضرورت هم افزایی و ایجاد هماهنگی بیشتر در راستای افزایش خدمات و بهبود عملکرد این بخش، تاکید کرد.

مدیرعامل گروه توسعه ملی، ضمن اشاره به مشکلات تامین مالی شرکت ها، بر ضرورت بهره مندی از ابزارهای گوناگون با نرخ مناسب جهت افزایش تولید و کسب سهم بازار تاکید کرد.

افزایش تولید و رفع موانع، دغدغه های اصلی گروه توسعه ملی

وی افزود: دغدغه اصلی ما در سال رشد تولید و مهار تورم، افزایش تولید و رفع موانع پیش روی آن است.

مدرس خیابانی به بیان اهمیت ظرفیت سازی در تولید و صادرات محصولات تولیدی شوینده اشاره کرد و گفت: استفاده از توان مشترک موجود میان شرکت­های هم گروه در مجموعه خانواده گروه توسعه ملی، از اهمیت فراوانی برخوردار است و می­ تواند منجر به افزایش بهره وری و سودآوری شود.

بهروز مرادی، مدیرعامل شرکت بهشهر نیز در این جلسه، به ارتقا ماتریس هم افزایی بهشهر برای استفاده هرچه بیشتر از توان مشترک شرکت­های هم خانواده این گروه اشاره کرد.

راهکارهایی برای دستیابی شرکتهای شوینده به درآمد پایدار

حقی، سرپرست شرکت مدیریت صنعت شوینده در خصوص وضعیت عملکردی شرکت های شوینده زیرمجموعه هلدینگ خود اظهار کرد: اتصال شرکت های شوینده با شرکت بهپخش در جهت استفاده از ظرفیت هم افزایی در خانواده گروه بهشهر، اتفاق مفیدی است که می­تواند با استفاده هدفمند از ظرفیت­های پخش این شرکت، شرکت های شوینده را به درآمدی بیشتر و پایدارتر برساند.

وی افزود: همچنین در نظر داریم طرح تجمیع خرید مواد اولیه را برای شرکت­های هلدینگ شوینده اجرایی کنیم. در این صورت می­توانیم از امتیازهایی نظیر تامین به موقع کالاهای مورد نیاز تولید در زمان کوتاه تر و با قیمت مقرون به صرفه استفاده کنیم.

در ادامه مدیران شرکت های شوینده اعم از پاکسان، گلتاش، ساینا و مروارید هامون به بیان مختصری از گزارش فعالیت شرکت­های خود پرداختند.

افزایش فروش شرکت پاکسان

محمدی راد، مدیرعامل پاکسان در خصوص عملکرد شرکت پاکسان گفت: این شرکت در عملکرد 7 ماهه ابتدایی خود به لحاظ تناژی، 3 درصد افزایش فروش داشته و به لحاظ ریالی، 26 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده که این رشد ناشی از بهره­ وری است و باید به آن در کنار افزایش حقوق و دستمزد، تورم تولیدکننده و افزایش نرخ حامل های انرژی نگاه کرد.

وی افزود: همچنین عملکرد سودآوری محصولات صنعتی این شرکت، به 20 درصد رسیده است.

ارسال اولین محموله بار صادراتی گلتاش به قزاقستان

فیض پور، مدیرعامل گلتاش نیز در ادامه گفت: شرکت گلتاش در 6 ماهه ابتدایی فعالیت سال مالی جاری، رشد 76 درصدی تولید و همچنین کاهش 18.6 درصدی هزینه های را ایجاد کرده است.

مدیرعامل گلتاش اظهار کرد: این شرکت برای اولین بار محموله صادراتی به قزاقستان فرستاده و به طور کلی، 20 درصد از محصولات خود را در بازارهای صادراتی به فروش می رساند.

فروش 16.5 درصد از تولیدات ساینا در بازارهای فرامرزی

همچنین در ادامه عزت نژاد، مدیرعامل شرکت ساینا نیز گزارش کوتاهی از عملکرد خود ارائه داده و گفت: در 7 ماهه ابتدایی سال مالی ما رشد 165 درصدی تولید و جهش 251 درصدی فروش ریالی داشتیم؛ به نحوی که به لحاظ سودآوری از کل بودجه سال عبور کردیم و در بخش عملکرد صادراتی نیز در بخش فروش تناژی با رشد 48 درصدی مواجه بودیم و به طور کلی نیز 16.5 درصد از تولیدات خود را در بازارهای فرامرزی به فروش می رسانیم.

فروش 97 درصدی تولیدات مروارید هامون در بازارهای عراق و افغانستان

در ادامه این جلسه رمضانی، عضو هیئت مدیره شرکت مروارید هامون به بیان برخی از آیتم های عملکردی این شرکت پرداخته و گفت: شرکت مروارید هامون 97 درصد از تولیدات خود را در بازار کشورهای همسایه عراق و افغانستان به فروش می­­رساند.

وی اظهار کرد: این شرکت با رساندن تولید خود از 13 هزار تن به 14 هزار تن، رشد 8 برابری سودآوری ایجاد کرده است که این موضوع به دلیل بازاریابی بهینه و فروش به بازارگانان با بالاترین بهای امکان پذیر، به دست آمده­است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *