«تشکیل کمیته روابط عمومی» به منظور ایجاد زبان مشترک

خانه » «تشکیل کمیته روابط عمومی» به منظور ایجاد زبان مشترک

«تشکیل کمیته روابط عمومی» به منظور ایجاد زبان مشترک

۱۳۹۸/۹/۱۱ ۱۵:۳۸:۳۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۸ |دسته‌بندی: اخبار, اخبار شرکت|

در نخستین نشست هم‌اندیشی با مدیران روابط عمومی مجموعه سیدکو مطرح شد:

نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان(سیدکو) به ابتکار روابط عمومی گروه توسعه ملی روز سه‌شنبه بیست و هشتم آبان‌ماه به میزبانی سیمان کرمان برگزار شد.

در این مراسم حامد اصل روستا مدیرعامل سیدکو، سیدعلی میرمحمدی مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل گروه توسعه ملی، فریدون رحمانی مدیرعامل سیمان کرمان و مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه سیدکو حضور داشتند.

در ابتدا، رحمانی ضمن خرسندی از میزبانی این نشست و با تاکید بر لزوم ایجاد جایگاه وی‍ژه برای واحدهای روابط عمومی، عنوان کرد: روابط عمومی زبان گویای سازمان‌هاست و در حال‌حاضر در بسیاری از سازمان‌های کشور این واحد جایگاه مناسبی ندارد.

اصل روستا نیز با اشاره به لزوم به روزرسانی امکانات و تجهیزات ارتباطی در سیدکو و شرکت‌های زیرمجموعه آن، افزود: مدیران و مسئولان روابط عمومی، مسئولیت ایجاد جایگاه ویژه و اختصاصی را برای این واحد دارند.

وی ادامه داد: تعریف روابط عمومی از نگاه سهام‌داران، مشتریان، کارکنان و جامعه متفاوت است و با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، خروج از رویکرد سنتی و ایجاد خلاقیت و نوآوری ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل سیدکو با بیان اینکه روابط عمومی یکی از ارکان اصلی سازمان است، اضافه کرد: این واحد بخش‌ها و فعالیت‌های شرکت را به صاحبان منافع آن معرفی می‌کند.

در ادامه این نشست، پنلی تخصصی هم برای مدیران روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه سیدکو شامل سیمان کرمان، سیمان ساروج بوشهر، سیمان شمال، سیمان فیروزکوه، سیمان مازندران و سیدکو برگزار شد.

در آغاز این پنل، مدیر روابط عمومی گروه توسعه ملی از تشکیل کمیته روابط عمومی‌ خبر داد و گفت: نبود ادبیات یکسان و مشترک میان واحدهای روابط عمومی‌ گروه بزرگترین مشکل این بخش است که باید اصلاح شود.

میرمحمدی بر لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها تاکید و اظهار کرد: هم‌افزایی میان واحدهای روابط عمومی گروه به معنای استفاده از امکانات و توانایی‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی مشترک است و این قابلیت می‌تواند به پروژه‌های مشترک، بیانجامد که موجب صرفه‌جویی اقتصادی و بهره‌برداری چندجانبه می‌شود.

مشاور مدیرعامل گروه توسعه ملی با بیان اینکه فعالیت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی سازمان باید فراتر از شعار باشد، اضافه کرد: این بخش نیازمند نگاه همه جانبه و تحقیق و مطالعه است و باید پاسخگوی دغدغه‌های اجتماعی جامعه باشد. افزون بر این، بخش بزرگی از برندسازی واحدهای تولیدی از طریق روابط عمومی‌ها انجام می‌شود که برای انجام آن باید برنامه‌ریزی مناسب و خلاقانه‌ داشت.

به گفته وی، در تهیه اخبار و گزارش‌های خبری توجه به استانداردهای تولید محتوا و فرم ارائه از اهمیت بالایی برخوردار است و وجود کمبودها در تولید محتوا به دلیل وجود نگاه غیرتخصصی به این بخش و نبود آموزش‌های حرفه‌ای است.

میرمحمدی، تشریح کرد: روابط عمومی گروه توسعه ملی برای پُر کردن خلاء های آموزشی این بخش، در نظر دارد که با استفاده از اساتید برجسته و مطرح، دوره‌های آموزشی متنوعی را برای توانمندسازی کارکنان واحدهای روابط عمومی‌ گروه برگزار کند.