بسته بندی محصولات کشاورزی در مبدا از میلیاردها ریال خسارت جلوگیری کرد

مدير عامل شركت دشت
مرغاب (يك و يك) گفت: اين شركت با انتقال دانش فني توليد محصولات يك و يك به مراكز
توليد محصولات كشاورزي علاوه بر تضمين سلامتي محصولات از تحميل ميلياردها ريال
خسارت در قالب ضايعات جلوگيري كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع
رساني شركت سرمايه گذاري بانك ملي ايران؛ محمد جواد براتي افزود:در زمان حاضر بيش
از ۵۲ قلم محصول در ۱۸ كارخانه توليد  با نشان (برند) يك و يك به بازار عرضه مي
شود.
وي افزود:واحدهاي توليدي بسياري در كشور وجود دارند كه به لحاظ نزديك بودن به مراكز
توليد محصولات كشاورزي مي توانند علاوه بر ايجاد اشتغال محلي،  محصولاتي با كيفيت
بالا و هزينه پايين توليد كنند اما نبود دانش فني در اين مراكز اغلب آنها را با
بحران مواجه كرده بود.

به گفته وي، شركت دشت
مرغاب با انتقال دانش فني به اين كارخانه ها ضمن جلوگيري از تعطيلي اين واحدها،
كيفيت محصولات خود را به دليل استفاده از محصولات كشاورزي تازه تضمين كرده است.

وي بازاريابي و توليد
محصولات متنوع بر اساس تقاضاي بازار و سليقه مصرف كنندگان را ضروري دانست براتي
افزود: ايران با توجه به  تنوع آب و هوايي يكي از مراكز اصلي كاشت و برداشت انواع
محصولات كشاورزي شامل ميوه جات ، سبزيجات و صيفي جات محسوب مي شود و  مي تواند با
توليد  محصولات فرآوري شده كشاورزي و غذايي جايگاه مناسبي را در بازارهاي بين
المللي كسب كند.
وي با اشاره به صادرات يك ميليون و ۴۳۵ هزار دلاري اين شركت در سال گذشته گفت: اين
صادرات در شرايطي محقق شد كه محصولات اين شركت نتوانست پاسخگوي تنوع سليقه اي
مشتريان باشد كه با توجه به اصلاحات انجام شده در يك و يك از جمله توليد محصولات
جديد و متنوع با كيفيت بالاتر در سال جاري پيش بيني مي شود صادرات يك و يك به ميزان
قابل توجهي افزايش يابد.
وي از آغاز روند خريد و نصب ماشين آلات مدرن و خارج كردن ماشين آلات فرسوده از چرخه
توليد اين شركت خبر داد و اظهار اميدواري كرد اين شركت در  آينده اي نه چندان دور
با تغييرات اساسي در شيوه فعاليت كار كارخانجات مادر و كارخانه هاي همكار بتواند
زمينه توسعه بازار خارجي توليدات ايران را افزايش دهد و يكي از شركت هاي پيشتاز
منطقه و جهان شود.

 67/70 درصد از سهام
شركت دشت مرغاب به شركت سرمايه گذاري بانك ملي ايران ،  58/9 درصد به شركت مديريت
سرمايه گذاري بانك ملي ايران و ۹۳/۴ درصد به شركت توسعه ملي تعلق دارد. محصولات اين
شركت با نام (يك و يك) با بيش از ۴۰ سال سابقه در ايران و منطقه خليج فارس طرفداران
زيادي دارد.