بانکهای دولتی برای رقابت سنگین با بانکهای خصوصی آماده شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بانک ملی مشتری‌مداری را از مهمترین شاخص‌هایی دانست که بانک ملی باید در رقابت با دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی به آن توجه نشان دهد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، داوود دانش‌جعفری اظهار داشت: نام بانک ملی گذشته از اینکه خود بانک یک تجاری بانکی است، بیانگر یک فرهنگ و نماد خاص و تاریخچه بانکداری کشور است که در مقاطعی نقش بانک مرکزی هم توسط این بانک انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه به منظور تلاش برای ارتقای جایگاه بانک ملی لازم است که برخی واقعیت‌های بیرونی مدنظر قرار گیرد؛ گفت: یکی از همین واقعیت‌ها این است که بانک ملی مشمول واگذاری‌های اصل 44 قانون اساسی نشده و باید دولتی بماند.
 
دانش جعفری افزود: این وظیفه دشوارتری از پیش را برعهده بانک ملی قرار می‌دهد زیرا باید در مقام حفظ توازن بین بانکداری بخش خصوصی و دولتی بر میزان تلاش خود بیافزاید.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تصریح این نکته که هر روز بر میزان و شدت رقابت بین بانک‌های خصوصی و دولتی افزوده می‌شود از مسئولان این بانک درخواست کرد خود را آماده رقابتی سنگین در شرایط جدید کنند.
 
دانش جعفری ادامه داد: طبیعتا بانک ملی به لحاظ برخورداری از سابقه روشن و ویژگی‌های خاص خود جایگاه مناسبی در مجموعه بانک‌های کشور دارد که در همین راستا لازم است به رفع کاستی‌های موجود هم بیندیشند تا بتواند به عنوان یک بانک تراز اول کشور سهم خود را در توسعه اقتصادی کشور ادا کند.
 
وی با لزوم تاکید بر لزوم توجه جدی مدیریت جدید بانک نسبت به آموزش و توسعه نیروی انسانی اظهار داشت: البته این به معنای اجرای طرح‌های کلاسیک آموزشی نیست بلکه باید همانگونه از نام بانک ملی بر می‌آید بتواند پیام‌آور روحیه بزرگ نهفته در این نام باشد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اگر در صدد تحقق اهداف دولت مبنی بر افزایش سهم بانک های دولتی در بازار هستیم لازم است که به موضوع مشتری‌مداری توجه جدی صورت گیرد.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحث معوقات بانک ملی از بخش خصوصی و دولتی اشاره کرد و گفت: به لحاظ قدمت بانک ملی و حضور پر رنگ آن در اقتصاد کشور، این بانک تکالیف زیادی برعهده داشته و به همین مناسبت امروز شاهد اجتماع بخش قابل توجهی از مجموعه معوقات نظام بانکی در این بانک هستیم.
 
دانش جعفری در خاتمه سخنانش با اشاره به سوابق طولانی خدمت صدقی مدیریت جدید بانک ملی ابراز خوش‌بینی کرد وی بتواند ساماندهی مناسبی در مورد مشکلات موجود انجام دهد.
 
بر اساس این گزارش صدقی مدیرعامل جدید بانک ملی در ادامه مراسم طی اظهاراتی بر لزوم جایگزینی و تقویت فرهنگ مشتری‌مداری به جای وظیفه گرایی در بانک ملی و نیز تلاش برای تحقق کامل بانکداری الکترونیکی در این بانک تاکید کرد.
 
این گزارش می‌افزاید: انصاری مدیرعامل پیشین بانک نیز در اظهاراتی به تشریح برخی دستاوردهای بانک ملی در دوره مدیریت یکساله خود پرداخت.